curecancer.webblogg.se

Fantastiska grannar
Innan jag hyllar mina grannar måste jag nog kort kommentera Sveriges politiska läge. Det blir soppigare och soppigare.  Röstfisket är igång och vallöftena haglar. Retoriken svajar hos en del och stärks hos andra. Statsministern är inte bekväm i direkta debatter utan ska nog sitta vid förhandlingsbordet. Jimmie kör Trumpretorik och skjuter på sin måltavla som han tränat på.  Jag trodde de hade tvättat partiprogrammet tills förslaget om angivarbelöning kom upp. Nazityskland och påföljande Stasimetoder som undergräver all demokrati lystes upp som en supernova. Vidrigt är det enda som kommer upp. Jag tror inte de får röster på förslaget men de kan använda det i kommande förhandlingar.  
Intressant är fortfarande att alla etablerade partier vill ha breda överenskommelser över blocken, men vill ändå hålla fast i gammal blockpolitik som i dagsläget totalt fallerat. Jag håller fast vid att sossarna och moderaterna ska samregera och förhandla bredare uppgörelser vid viktigare frågor (sjukvård, skola, integration) Försvaret har ju fått det de vill och polisen behöver ju bara folk som vill bli poliser, pengar finns ju .
Nu lämnar vi valfläskröran och fokuserar på de viktiga sakerna i livet, vänskap.
 
Vi bor så vi har två grannar och det kan vara utmanande om det inte fungerar, men i vårt fall är det precis tvärtom . I vintras köpte vi en snöslunga ihop och det var ju helt rätt vinter att investera! Vi ska naturligtvis fira vår nya kompis med en rejäl fest/styrelsemöte. Då ska stadgar sättas till förrätten, vi skålar in dagordningen till huvudrätten och fattar nödvändiga beslut till efterrätten. Allt ackompanjerat till prisande av slunga och gott grannskap. Det är så man ska ha det när man har det som sämst. Vädret kan ha en viss inverkan naturligtvis, fast vi siktar på positiv den här gången.
Att jag dessutom får skjuts till o från sjukhuset av min promenadkompis när jag behöver är en lyx.
 
Nu sitter jag med Avastindropp som förhoppningsvis biter till även den här gången.  MR kamera blir det i slutet på maj. Då får vi veta mer. Benet bråkar fortfarande men jag fick bra effekt av kortison i några dagar o då är det bra
 
Ett sista musik tips till helgen: Nessum dorma med Luciano Pavarotti på hög volym (så ni kan sjunga med utan att någon behöver bry sig).
Over and out från droppställningen.
Fabian