curecancer.webblogg.se

Valkompassen del 2
Det blev mycket politik i förra inlägget med fokus på svt’s valkompass. Ett par dagar senare med mer reflektion så gjorde jag om den eftersom jag inte förstod helt varför svaret blev som det blev. Med helt andra svar så blev naturligtvis resultatet helt annorlunda. Summeringen blir att verktyget är för trubbigt och sällan, eller aldrig ger svar på frågan.
Ex; om jag tycker att vi ska satsa på infrastruktur kan jag ha en annan tanke kring vad jag menar, tåg, vägunderhåll, trafiklösningar, höghastighetståg lr inte. Medans någon annan vill satsa på utökade flygmöjligheter.
Lägg även till att vissa partier inte svarat på alla frågor.

Det blev klart mer intressant när man klickade upp vad varje parti tyckte i enskilda frågor, då fick jag en bättre bild hur/var de står. Verktyget är dock fortfarande väldigt trubbigt men ger dig en liiten fingervisning vilka frågor du kan hålla koll på när det drar ihop sig.

Den största frågan återstår alltid, HUR skall de genomföra sin politik.

Spännande blir det och blockpolitikens fall ser jag fram emot. Synd att det ska krävas ett brunskjorteparti för att det ska ske, men allt verkar ha sin tid; Livet, universum och allting.

Rekord i kort inlägg!

#curecancer
Fabian